Page 2 - Gemeentemagazine - In touch met al uw burgers
P. 2

GEMEENTEBERICHTEN




                                                  Onze	wijkantennes	groeien








                                                                            Je kan voortaan voor meer zaken en
                                                                            producten een afspraak maken in onze
          Inhoud                                                            wijkantennes. Dankzij het mobiel loket
                                                                            kan je er nu ook identiteitskaarten,
                                                                            Kids-ID’s en reispaspoorten aanvragen,
                                                                            ophalen en activeren. Bovendien
                                                                            kunnen we met het mobiel loket ook
          Gemeenteberichten	2                                               inwoners bereiken die niet in staat
                                                                            zijn om naar het gemeentehuis of
                                                                            de wijkantenne te komen, omdat ze
          Duurzaamheid	             14                                      minder mobiel zijn of in het ziekenhuis
                                                                            of rusthuis verblijven. We brengen onze
                                                                            dienstverlening dus nog dichter bij jou.
                                              Dankzij het mobiel loket bereiken we
          UiT	in	Ranst	             15        ook minder mobiele inwoners.

                                              Klantgerichtere	dienstverlening
          Politie	                  19        Het mobiel loket is er gekomen dankzij het subsidieprogramma ‘Gemeente
                                              zonder gemeentehuis’. Daarmee ondersteunt Vlaanderen lokale besturen die
                                              samen innovatieve, digitale oplossingen uitwerken om hun dienstverlening
                                              efficiënter en klantgerichter te maken. Het is een project van Vlaamse Veerkracht
          Zorg	&	welzijn	           20        dat de Europese Unie financierde via NextGenerationEU. In dat kader hebben
                                              Ranst en 10 andere gemeenten samen het innovatief project ‘Draagbaar Loket’
                                              uitgewerkt. Dat biedt een oplossing voor burgers die zich niet of moeilijk kunnen
          Vrije	tijd	               27        verplaatsen naar het gemeentehuis en liever gebruikmaken van de wijkantennes.

                                              Draagbare	kit
                                              Dit initiatief sluit naadloos aan bij de noden van minder mobiele burgers.
                                              Bijkomend kunnen we diensten aanbieden zonder fysiek gebonden te zijn aan
                                              het gemeentehuis. Een medewerker kan met de draagbare kit een vingerafdruk
                                              en een pasfoto nemen. Bovendien kan je er ook je handtekening op plaatsen. Zo
                                              kan de dienst burgerzaken meteen je aanvraag verwerken.
                                              Nog	even	dit
                                              We geven graag nog enkele aandachtspunten rond het maken van een afspraak.
         Colofon                              •  Kijk goed na dat je de juiste afspraak maakt: aanvragen is niet hetzelfde als
                                                afhalen.
         V.U.: Johan De Ryck                  •  Maak de afspraak op naam van de persoon van wie je de documenten ophaalt.
                                                De medewerkers van de dienst burgerzaken moeten de documenten namelijk
                                                meebrengen naar de wijkantenne. Als je een afspraak maakt op een foutieve
         VOLGENDE UITGAVE
         5 NOVEMBER 2024                        naam, kunnen de medewerkers niet het correcte document meebrengen.
                                              •  Controleer goed voor welke locatie je een afspraak hebt gemaakt voor je op
                                                ‘Bevestigen’ klikt.  Zo vermijd je dat je nog snel ergens anders naartoe moet
                                                rijden, omdat je op een foutieve locatie staat.









     2   Gemeenteberichten
   1   2   3   4   5   6   7