Page 11 - Gemeentemagazine - In touch met al uw burgers
P. 11

Aanpak fiets- en voetpaden                          Bovendien verkenden we ook de bereidheid om mee te
                                                             bouwen aan een verkeersveilig Ranst.
         blijkt topprioriteit op vlak                        79% is effectief bereid om de auto iets verderop te parkeren

         van verkeer en mobiliteit.                          als we hiermee onze ruimte veiliger en/of groener kunnen
                                                             inrichten. De snelheid aanpassen in woonstraten kan 52%
                                                             charmeren.
         We vinden met z’n allen verkeer en mobiliteit belangrijk, dus
         wilden we als lokaal bestuur graag jullie mening weten over
         enkele specifieke maatregelen rond mobiliteit en verkeer.     Duid aan welke stelling over parkeren het
                                                                      meest aansluit bij jouw persoonlijke mening
         Graag prioritaire aandacht naar veilige fietspaden, daar is 88%
         het over eens. De frequente fietsers hechten hier zelfs nog meer   79%
         belang aan. Veilige voetpaden en veilige schoolomgevingen
         volgen in de rangorde van verkeersmaatregelen.



         Hieronder staan enkele maatregelen rond mobiliteit en verkeer.
         Welke moeten zeker aangepakt worden in Ranst? Kies er 5 uit en
        rangschik ze van 1 (heel belangrijk) tot 5 (iets minder belangrijk).                     21%




          88%      Veilige fietspaden                                Ik ben bereid mijn wagen iets verderop te parkeren als dit betekent
                                                                     dat de ruimte voor de zachte weggebruiker veiliger en / of groener kan
                                                                     worden ingericht.
                                                                     Ik parkeer graag zo dicht mogelijk bij de deur, ook al betekent dit dat
                                                                     er minder ruimte overblijft voor de zachte weggebruiker en/of het
                                                                     groen inrichten van de straat


          78%      Veilige voetpaden



                                                                       Duid de stelling aan die het meest aansluit
                                                                            bij jouw persoonlijke mening
                   Veilige schoolomgevingen
          65%




                                                                                                     48%
                   Meer openbaar vervoer
          51%      (in zover de gemeente daar impact                                                 52%
                   op heeft)






          48%      Vlotter autoverkeer                               Om de veiligheid van alle weggebruikers in woonstraten te verbeteren,
                                                                     is zone 30 een goede zaak. Ik pas mijn snelheid graag aan.
                                                                     Ik wil altijd vlot kunnen rijden in woonstraten. De maximale snelheid
                                                                     van 50 km/u is voor mij traag genoeg, behalve in schoolomgevingen
                                                                     waar het zone 30 is.



                                                                                                           Ranst
                                                                                                            11



   390776_Ranst_info_jan_feb_CC2019.indd   11                                                               13/12/19   13:39
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16